Ebben a tippben bemutatom azt, hogy hogyan is lehet a Sims 4 Studio nev program segtsgvel olyan pzokat kszteni, amiket nem a CAS kpernyn hasznlunk, hanem a jtkban. Nem olyan pzokrl van sz, amik egy-egy interakci animcit vltank le!
Szksged lesz nhny programra, mieltt elkezdennk ezt az egszet.
Miutn letlttted az elst, csomagold ki s nyisd meg a mappt. Elindtani ezzel tudod: S4Studio. A Blender-t teleptened kell, ha nem tallnd meg az indtjt, akkor a C/Program Files/Blender Foundation-ban megtallod.
A Pose Player-t ugyan gy kell teleptened, mint a tbbi modot. A Mods mappban a helye!
Pzkszts mentei
Nyisd meg a Sims 4 Studio-t s kvesd a kpen lthat utastsokat.

Egy ablak fog megjelenni, ami azt krdezi, hogy hov szeretnd majd elmenteni az elkszlt pzt. Ez egy package fjl lesz, nem ajnlom belltani rgtn a mods mappdat, mert ha elrontod, akkor onnan kell kihalszni, inkbb hagyd csak az asztalon, de ezt rd bzom!
Ismt egy ablak jn el, amely a jvben elkszl pzod/pzaidat egy csomagba rakja. Ezt a csomagot jtkon bell a simre kattintva brmikor elrheted, ha teleptve van a Pose Player!

Ezutn kattintsd a fent lv Clips gombra. A rig rsznl ki tudod vlasztani, hogy nre, frfira vagy gyerekre kszl-e a pz. Male - frfi, Female -n.

Ha ezzel megvagy, akkor kattints az Export-ra, majd mentsd el a fjlt az asztalodra, fontos hogy a neve Clip.blend legyen! Mskppen nem fog mkdni. Ha ezzel is megvagy, akkor nyisd meg ezt a clip.blend fjlt.

Els rnzsre elg komplikltnak tnhet, de valjban nagyon egyszer. Javaslom az oldalt lv kinyl ablakok szleire kattintva, hogy hzd el ket oldalra, gy jobb lesz a fellet is.
Az alapok:
kzelts - grgvel
sim elforgatsa - grg lenyomsa s egr eltolsa
fellet mozgatsa - shift gomb s a grg lenyomsa kzben mozgasd az egeret
Ha kzeltesz a simre, akkor lthatod, hogy fekete pontokkal vannak teli az egyes testrszei. Ha szeretnl mozgatni valamilyen testrszt, akkor kattints jobb egrgombbal egy fekete pontra s nyomd le az R bett. Ha csak egyszer nyomod le, akkor jobbra, balra/elre, htra tudod forgatni a testrszt (ez attl fgg, hogy merrl nzed), viszont ha mg egyszer lenyomod, akkor mr szabadabban lehet mozgatni. Azt tancsolom, hogy haladj aprlkosan s ne akard 4 R gomb lenyomsbl elkszteni a pzt. Miutn belltottad a szmodra tkletes llst a testrsznek, akkor kattints a bal egrgombbal. Ha gy rzed ez nem olyan, vagy inkbb hagynd mg azt a testrszt, akkor csak kattints a jobb egrgombbal. Pzksztsre fel!

Ha ksz vagy a testrszek lltgatsval, akkor nyomd le annyiszor az A gombot, amg a fekete pontok nem lesznek kkek. Ha ez megvan, akkor a nyomd le az i gombot s vlaszd ki a lock rot-ot. Most ezt kell tenni: a kperny legaljn megtallod lekicsinytve, egy skla, amin szmok mennek, az animcin lthat mdon csinld meg az egszet.

Ha ez megvan, akkor fent kattints ide: File->Saves as. Nevezd el a fjlt s tedd az asztalra. Nyisd meg a Sims 4 Studio-t s kattints az Import-ra. Vlasz ki a blenderbl kimentett pzodat.

Az els pz mr ksz is. Ha szeretnl tbb pzt hozzadni a csomaghoz, akkor a jobb oldalt lv add opcira kattintva tudod ezt megtenni. A folyamata ugyan az lesz. n most csak egy pzt ksztettem, elmentem s megmutatom a vgeredmnyt. Kattints a jobb oldalt lent lv Save gombra s ksz is van! Mg a pzkszts elejn elmentettnk egy package-t az asztalra, ezt tedd bele a mods mappdba s indulhat a jtk.
Nem ajnlott bezrni a blendert s a sims4studio-t, mert ha netn nem jl mkdik a pz a jtkban, akkor legalbb, hogy ki tudd javtani. Nekem is konkrtan hibs volt, nem zrom be sose ezeket elre, csak akkor, ha tudom, hogy biztosan mkdik a pz. Ha kell, akr egyenknt is teszteld, hidd el, rosszat nem csinlsz vele.
s a vgeredmny:

Tippet rta: FanGuru Feri
|